יום ראשון, 8 בספטמבר 2013

מסקנה ראשונה: המציאות עולה על הדמיון!

בספטמבר 2000, במקום להגיע לחדר המורים כפי שעשיתי במשך שנים, התייצבתי ברשויות המס ופתחתי עסק עצמאי.
מסקנה ראשונה: המציאות עולה על כל דמיון!
אם היו שואלים אותי איך ייראה המקום של יפעת  13 שנים אחרי אותה החלטה, סביר להניח שהייתי מציירת תמונה אחרת...

זו הייתה אחת ההחלטות המשמעותיות בחיי. בהתחלה היו לה התנגדויות וקולות רבים ששיקפו בעיקר פחד וספקות, האמירה הכללית היתה שלא הגיוני לעזוב מקום עבודה בטוח ונח ובטח לא בתקופה הזאת: מעבר דירה, מעבר עיר, משכנתה חונקת, 3 ילדים קטנים וחוסר ידע עסקי- זה ממש לא הזמן המתאים לשינוי. 
מסקנה שנייה: אין דבר כזה "זמן מתאים"...
אבל לי היו תכניות!  
ידעתי במה אני טובה והייתי מוכנה ללמוד ולעבוד קשה כדי לרכוש עוד כלים ולהשתפר. הצבתי לעצמי מטרות וקפצתי למים. 
מסקנה שלישית: רק כשנמצאים במים אפשר לשפר סגנון!
בשנים האלו חוויתי עליות וירידות, גיליתי שיש קשר ישיר בין ההתפתחות האישית להתפתחות העסקית, אני לומדת כל הזמן, חווה הצלחה לצד תסכול. היו תקופות של יצירה בלתי פוסקת ותקופות אחרות של חוסר שקט ללא השראה ובלי חשק ליצור- זה מפחיד!! כל בעל עסק עצמאי מכיר את התחושה הזאת.
אבל כשאני מסתכלת לאחור אני רואה שהמגמה היא תמיד של צמיחה והתפתחות.
מסקנה רביעית: הדברים מתנהלים בגלים וצריך אויר וסבלנות, בעיקר כשנמצאים מתחת למים...

והמסקנה, אולי החשובה ביותר:
לאורך הדרך גיליתי שאחד הדברים החשובים ביותר הוא להקיף את עצמך באנשים חיוביים, אנשים שיודעים להושיט יד, להיות שם כשקשה ואגב, גם כשטוב. שיודעים לומר מילה טובה ולפרגן וגם להצביע על טעויות מתוך כוונה לעזור . תתפלאו- אבל יש כל כך הרבה כאלה! אני ממליצה לכל אחד למצוא ולאמץ :)

תודה.
למשפחה, לחברות, לחברים, למעגלים העסקיים, ללקוחות, ללקוחות שהפכו להיות חברות וחברים... לספקים ולכל מי שמשתף פעולה.
יש לכם חלק גדול בהתפתחות, בצמיחה וביצירה, ובסיבות להמשיך לחגוג ימי הולדת למקום של יפעת!!


סרטון לכבוד חגיגות העשור למקום של יפעת







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה